Avada Car Dealer News

Firma „CDK Global“, vodeći dobavljač softvera za auto-salone u Severnoj Americi, čije usluge koristi oko 15.000 prodavaca vozila, ugasio je većinu svojih sistema nakon dva sajber napada, izvršena 18. i 19. juna.

Ova američka kompanija obezbeđuje platforme koje su ključne salonima automobila u SAD i Kanadi, jer u velikoj meri olakšavaju prodaju kroz obradu svih transakcija s kupcima, kao i obradu platnih spiskova zaposlenih i mnogih drugih funkcija važnih za predstavništva.

Dok je „CDK Global“ radio na oporavku od prvog napada 18. juna, zadesio ih je drugi napad već sledećeg dana. „Kasno uveče 19. juna, doživeli smo dodatni sajber incident i proaktivno smo ugasili većinu naših sistema“, saopštila je ova renomirana kompanija.

Posledice hakovanja bile su nesagledive za hiljade dilera automobila jer je gašenje sistema dovelo do prekida rada i finansijskih gubitaka usled otkazivanja ili odlaganja prodaje, nakon čega su bili primorani da se vrate na ručne metode obrade, što je u velikoj meri uticalo na njihovu efikasnost i korisničke usluge.

Iako je „CDK Global“ odbio da komentariše medijske navode, lokalna štampa tvrdi da je, radi bržeg oporavka svojih sistema, već 21. juna plaćen tzv. ransomware, odnosno otkupnina za otključavanje baza sa podacima.

Reč je o 25 miliona dolara koliko je „CDK Global“ u bitkoinima (oko 387) prebacio na kriptoračun hakerske grupe „Crno odelo“ (BlackSuit), navodi sajt „Spiceworks“, pozivajući se na trag o prenosu sredstava zabeležen od strane bezbednosne firme „TRM Labs“.

Kompanija „CDK Global“ se na kraju, kroz saopštenje za javnost, zahvalila klijentima na strpljenju dok prolaze kroz period oporavka, uz očekivanje da će njihove glavne aplikacije biti u funkciji „kroz nekoliko dana, a ne meseci“.

Ipak, sada se suočavaju sa najmanje desetak tužbi od strane auto-salona, jer „nisu adekvatno zaštitili podatke mušterija zbog čega su lični podaci na desetine hiljada ljudi izloženi i našli se u pogrešnim rukama!“.

 

Izvor:

www.cbsnews.com
www.spiceworks.com